נחשף: זה המחיר הגבוה של החלפת שם המשרד לבט"פ

    אתר קול חי 1 Comment on נחשף: זה המחיר הגבוה של החלפת שם המשרד לבט"פ

    בקשת חופש מידע שדרשה התנועה לאיכות השלטון חשפה כי עלות החלפת שם המשרד לביטחון לאומי עלתה לציבור בין 2 ל-3 מיליון ש"ח

    צילום: ללא קרדיט
    21:37
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on "יש עוד הרבה משימות קדימה": הרמטכ"ל ביקר ברצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במענה לבקשת חופש מידע שהגישה התנועה לאיכות השלטון, פירט המשרד לביטחון לאומי את הערכת עלות החלפת שם המשרד מ"המשרד לביטחון הפנים" ל"המשרד לביטחון לאומי" ואת הסכומים ששולמו עד עכשיו לצורך כך. על פי הערכת המשרד, החלפת השם תעלה כ-2-3 מיליון ₪, ועד כה שילם המשרד 120,000 ₪ לצורך כך.

    בין ההוצאות שפורטו במענה המשרד, החלפת חותמות בעלות של כ- 16 אלף ש”ח, החלפת דגלים בעלות של כ- 8000 ₪, החלפת שילוט בסך של כ- 70 אלף ש”ח, החלפת וילון עם שם המשרד בעלות של כ- 5000 ₪ ועוד.

    בשנים האחרונות שינו משרדי הממשלה את שמם פעמים רבות. מנתונים שהגיעו לידי התנועה לאיכות השלטון נמצא כי שינוי שם משרד התמ"ת (התעשיה, המשחר והתעסוקה) ל"משרד הכלכלה", עלה כמיליון וחצי ₪, שינוי שמו של משרד השיכון ל"משרד הבינוי והשיכון" עלה כ- 142,000 ₪, שינוי שמו של משרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים ל"משרד התחבורה והבטיחות בדרכים" עלה כ- 100,000 ₪, ושינוי שמו של המשרד לאזרחים ותיקים ל"המשרד לשוויון חברתי" עלה כ- 26,250 ₪.

    עוד מציינת התנועה, כי במשרדים בהם שונה שם המשרד, מספר שנים לאחר מכן הוחלף שוב שם המשרד, ולציבור נדמה כאילו כל שר חדש אינו משקיע את מירב המאמצים בעניינים מהותיים העולים במשרדו, אלא עסוק במיתוג ומיצוב שמו.

    עו"ד גילי גוטוירט, התנועה לאיכות השלטון: "שוב כספי משלמי המיסים מנותבים לגחמות אישיות של פוליטיקאים במקום להיות מושקעים חזרה בחברה. במקום להגדיל את מספר המיטות בבתי החולים, במקום לפתוח יותר כיתות לימוד, במקום להגדיל את שכרם של חיילים, את קצבאות הנכים, הכספים של כולנו מושקעים בשינויים קוסמטיים דלי משמעות. הגיע הזמן שנבחרי ונבחרות ציבור יעבדו עבור אזרחי ואזרחיות ישראל, ולא עבור טיפול באגו ובכבוד האישיים שלהם".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אם התנועה הזו היתה מתעסקת רק בזה היה מקום להתעצבן עכשיו, אבל היא הפכה מזמן לתנועה פוליטית, כך שדבריה לא נשמעים, אלא יותר כזעקת זאב זאב שגם אם יש משהו שנראה אמיתי אף אחד כבר לא מעונין להקשיב לה